Inte så mycket nytt att förtälja. Jag försöker sätta upp mål för dagen, så att jag åtminstone gör någonting mer än fiser in soffan. Ibland går det bra, ibland inte alls. Det känns segt över lag att ta tag i saker, göra saker. Eller i alla fall segt att komma igång- när jag väl börjat går det av sig själv, men det är starten som är svår. Har inte heller någon speciell lust till att göra något, så det är väl inte så konstigt att det är svårt att komma igång.

Kuratorn har pratat med Läkaren och bett om en remiss för att jag skall kunna få göra ett studiebesök på hospice här i kommunen. Jag känner att jag vill veta vilka möjligheter jag har, hematologen känner jag ju utan och innan nu, men hospice har jag aldrig kommit i kontakt med. Jag vill se hur det ser ut och ”känna” lite på personalen, så får vi se sedan hur allt verkar. Får jag en chans att välja, så vill jag ju så klart kunna göra det.

Träffade Läkaren idag och fick två enheter trombocyter. Mina vita blodkroppar hade sjunkit från 5 till 1, så jag ska justera cellgifterna (dra ner doseringen) och fortsätta med Nexavar tills nästa vecka då vi ska höras av igen.

Trattkatten är nu mera trattlös och ute i korta perioder. Vintern har kommit, så det blir lite kallt åt stumpen.