Vissa dagar är som gjorda för att inte upplevas alls. Man borde ha stannat kvar i sängen och väntat på nästa dag som förmodligen skulle blivit bättre. I dag är en sådan dag, men jag ska inte skylla det på ”idag”, utan egentligen på gårdagen som gjorde grovjobbet för att skita ner idag. Vad fredagen hade emot lördagen får väl förbli en av livets mysterier.

Igår avled Etta James av sviterna från sin leukemi. Världen har förlorat en stor sångerska och jag har förlorat en liten smula av min vilja och mitt hopp.

 

I går var också dagen då jag fick reda på turné schemat för min favorit Alice Cooper. Han kommer äntligen till Sverige, jag har tittat på hemsidan regelbundet i månader och nu fanns där en liten prick mitt i de svenska skogarna. I augusti. Det är om 7 månader. Chansen att jag fortfarande kan åka känns avlägsen om jag ens skulle leva då. Jag känner mig ännu en gång snuvad på konfekten, arg, bitter och ledsen. Jag tänker ”Vad f-n i he-vete, jag ska ju redan dö. Hur mycket mer skit ska jag stå ut med?” Om jag ändå kunnat få kunnat göra det på MITT sätt, få göra allt det jag VILL göra innan jag tvingas bort från livet. Det hade känts bättre då, mitt i all dysterhet.

Jag hade velat göra ett sista dyk också, på västkusten. Tog upp det med sköterskan i går och hon visste inte alls, men hon lovade att prata med min läkare och jag skall också fråga vid nästa möte. Det lär väl också gå åt skogen så som allt annat sett ut hittills. Jag måste inte bara få ok från läkaren, utan också få tag i någon som alls vill ta med mig ner ett par meter och som vet riskerna- hur nu det ska gå till.

Det gör mig trött, de här tankarna. Speciellt efter infektionen jag hade förra helgen. Min vita är låga och tar sig inte riktigt. Jag funderar oundvikligt på om det är dags snart. Så länge jag är infektionskänslig, så är risken större för infektion naturligtvis.

Jag vill trycka på att jag har bra saker som väntar också. Som jag innerst inne vet att jag kommer hinna med och som jag ser fram emot. Jag och min allra bästa vän ska träffas. Hon åker hit mitt hjärta, och vi ska äta middag och gå på konsert. Frifot skall spela i Uppsala och det kommer bli underbart! Bara några veckor kvar nu. Kärlek till dig, L❤