Helgen började dåligt som jag skrev. Det var så länge sedan jag var inlagd på grund av infektion, så jag hade glömt hur det var. Den här gången var det fullt på hematologen, så jag blev skickad direkt till infektionsavdelningen, utan att behöva gå via akuten (tack för det). Dagen efter visade det sig att det var tämligen fullt på infektion också, där fanns- och var på väg in- patienter med calici-virus, alltså vinterkräksjukan.

Jag fick inte plats på infektion, och borde inte heller vara där för min egen säkerhet, och hematologen ville ju inte ha in mig, som eventuellt blivit exponerad för calicivirus. Jag spenderade natten i en säng på hematologens mottagning, det gick bra det med och dagen efter fick jag permission för att kunna sova hemma. Jag hade ändå varit feberfri och mådde bra. Jag kom tillbaka på måndagen (i går) för att bli utskriven på riktigt. Skönt att det är över.

Nu har jag också börjat på cancer-rehaben med yoga och samtal som ges på ackis. Det  var skönt, även om jag märkte på riktigt hur mycket kroppen hade förändrats. Från att ha tränat mycket balans, smidighet och styrka via de kampsporter vi pysslade med, till ett inaktivt liv i och med leukemin har gjort att jag inte ens klarar av sådant jag kunde innan jag började träna. Det kommer att göra mig gott att gå på dessa möten. Dessutom hamnade jag i en grupp full av härliga människor. De få glimtar jag hann se skymta förbi under den korta tiden i dag visade mig det och jag ser fram emot att lära känna mer av dem allihop!