Kände mig risig igår. Jag tänkte att att jag tagit ut mig, jag har varit ganska aktiv i veckan så det vore inte konstigt om kroppen sagt ifrån och tyckt att jag borde lugna ner mig. Jag hade ont i leder och muskler och kände mig allmänt duven. Jag tog ett varmt bad, det brukar fungera bra för mig mot smärta i kroppen och det kändes skönt. Jag mådde något bättre när jag klev upp, förutom att jag var väldigt trött.

Pappa med fru var på väg ner från dalarna för att hälsa på över helgen och det hade jag sett fram emot. Vi hann med att umgås någon timme innan de fick agera chaufför i stället. Direkt ner till ackis. Jag hade börjat känna mig sämre igen och nu kände jag mig dessutom lite febrig. En snabbkoll och termometern visade ilskna 39.1, det var bara att ringa och åka in.

I går såg min blodstatus ok ut, jag fick trombocyter direkt när jag kom in och mina vita var låga, så det var väl inte så konstigt att en infektion brutit ut. Under natten hade värdena sjunkit ganska kraftigt, alla utom trombisarna som jag fick en transfusion av i natt. Nu låg mina vita i nivå för skyddsisolering och blodvärdet hade sjunkit till 78! Jag mår ändå så pass bra att jag kommer att få åka hem på permis ett par timmar idag.