För ett tag sedan berättade jag att vi skulle flytta. Nu är det gjort. Det är också anledningen till min tystnad i etern, jag har haft besök och så mycket att göra. Vi hade aldrig klarat av alltihop om det inte vore för vår familj som åkte ner från dalarna för att hjälpa oss. Två dagar tog det att förflytta bohaget till vårt nya hem, nu ska vi bara försöka få plats med allt skräp vi samlat på oss. Vi förlorade ett rum och ungefär 15 kvm i flytten (någon som vill köpa en bäddsoffa?)…

Jag undvek att bära så mycket som möjligt, men det tog på mig ändå. Både kroppen och knoppen är helt slutkörd. Sömnen blir inte som den borde heller när man flyttat in till nya dofter och nya ljud. Ironiskt nog visade veckans prover som togs på måndagen att mitt blodvärde var väldigt lågt också (81), vilket tydligt också gjort sitt till för mitt allmänna mående. I övrigt hade de vita sjunkit till onormala nivåer igen. Så himla typiskt, men den här gången tänker jag inte ta ut något i förskott, utan invänta nästa måndags prover innan jag bryter ihop! Förhoppningsvis är det bara vanliga svängningar så värdena har tagit sig igen tills på måndag.

Om allt går som jag vill, så kommer jag snart att börja jobba lite igen, planerna att återinträda in i arbetslivet blir sakta mer och mer realistiska och fastlagda. Lite skrämmande är det allt, men det känns skönt också. Jag har varit hemma så länge nu och jag är nervös över att det inte ska fungera med orken. Jag måste prova i alla fall, för att inte förlora inspirationen och viljan! Jag längtar efter att få fortsätta och slutföra det jag påbörjade för två år sedan. Någon gång kanske jag berättar vad det är jag gör egentligen.

För övrigt så har jag ytterligare en gång gått över från tvål till schampo, om ni minns dilemmat jag hade för länge sedan…