Jag har gått och blivit tantig.

Vissa av medicinerna jag äter orsakar muskelförtvining i benen och efter den sista månaden då jag låg inne och inte kunde gå på mina såriga fötter, så är jag tunn och sliten i kroppen. Eftersom jag inte heller kan nyttja bilen, så blir vi tvungna att gå till ica och bära våra matvaror hem, vilket vi upptäckt är ett tungt arbete om man dricker mycket mjölk och inte vill gå fram och tillbaka varannan dag. Promenaden dör jag inte av- det är bara nyttigt, men jag orkar inte med bärandet ännu.

Så jag har skaffat en ”kärringvagn”, eller en DraMaten om ni så vill.

Tanken har funnits där länge, men jag har dragit mig eftersom bilden jag får upp är den klassiska skottskrutiga varianten med tillhörande äldre tant. Jag hittade en annan modell- urbanistas. Den ser fräschare ut och finns omönstrade i fler färger. Jag funderade på en rosa, men beslöt mig för stockholmsmodellen i svart. Något mer neutral alltså.  Modellen är den lättare varianten för att jag ska kunna lyfta och fälla så lätt som möjligt. Sura pengar att lägga ut, men jag är övertygad om att den kommer att hjälpa mig i min vardag tillräckligt mycket för att det skall väga upp tantigheten och priset.