Jag fick minsann permis för att kunna åka hem över midsommar i år med. Skillnaden från förra året blev att jag faktiskt klarade av att hålla mig hemma över helgen, eller i alla fall än så länge! Jag hade sett fram emot midsommarmaten, men blev lite besviken när jag insåg hur mycket av mitt smaksinne som gått i dvala av medicineringen eller allergin eller vad det nu beror på. Det var åtminstone skönt att få vara hemma en stund och dessutom få sova två nätter i min egna säng. I morgon drar jag tillbaka igen för att under nästa vecka påbörja Nexavar-provokationen. Vi fick nämligen tillbaka provsvaren från FLT-3 provet och det såg bra ut. Man kunde inte påvisa några FLT-3 markörer i min benmärg,  vilket betyder att Nexavaret med största sannolikhet har fungerat som det skulle. Problemet nu är att efter min våldsamma reaktion togs alla läkemedel bort och vi vet inte vad som gjort mig så sjuk, så jag måste ligga inne då Nexavaret försiktigt återinsätts för att se om jag blir dålig igen. Jag hoppas det var något annat jag reagerade på, så jag kan fortsätta med hämmaren ett tag till.

Då är ju i så fall ett kritiskt moment borta, nu måste jag bara få en GvH-reaktion också, så jag kan bli frisk!

Ni skulle se hur jag ser ut nu. Trots att jag blivit mycket bättre ser jag bedrövlig ut. Min ögon är röda och svullna och helt utan fransar och de rinner konstant. Jag är knallröd i hela ansiktet och flagnar i stora sjok, mest på öronen. Jag har en del småsår i ansiktet också, där huden har nötts sönder av alla utslag. Jag ser helt enkelt ganska skabbig ut. För att underlätta läkning och motion av ansiktsmuskler, smörjer jag med vaselin som ger mig ett lätt fettblankt uttryck. Klådan har blivit värre samtidigt som det gör ont att klia, ni vet så där irriterande. Jag bara måste klia och det är skönt, samtidigt som det gör ont, men jag kan ändå inte låta bli. Nåväl, jag kan åtminstone ha strumpor på fötterna nu, även om skorna fortfarande skaver.