Jag blev utskriven redan i fredags, redan efter 2.5 dygn. Det kändes bra, jag hade ingen feber och kände mig pigg. Infektionsvärdet hade dessutom börjat sjunka igen, så med ny antibiotika och lite tätare kollar av temperaturen så fick jag flytta hem. I söndags mådde jag sämre igen, fick feber och ont i kroppen och i dag, måndag, blev jag inlagd IGEN! Det känns tröttsamt, inte bara att tvingas åka in igen, utan även att infektionen är oidentifierad fortfarande. Jag får två antibiotika och skall göra en skiktröntgen. Även om febern verkade ha passerat lagom tills jag skrevs in, så stiger infektionsvärdet och jag mår inte speciellt bra.

Ändå är jag glad idag! Mina vita har börjat stiga trots infektion och jag är inte längre skyddsisolerad! Det känns så bra av flera olika anledningar och jag hoppas verkligen att de inte börjar sjunka igen. Med högre värden kan min kropp hjälpa till med infektionen själv och med lite tur, kanske jag inte behöver vara här så många dagar.