Jag upptäckte igår när jag låg i sängen och skulle sova att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Jag har varit upptagen med livet. Livet har en tendens att kräva extra mycket uppmärksamhet runt jul och så har jag ju en hund att ta hand om nu också. Jag har hittills tagit alla promenader själv, utom två gånger då sambon har ställt upp. Det känns skönt att komma ut och jag har orkat med promenaderna bättre än jag trodde. Igår kväll blev det dock lite för mycket. Jag antar att jag överskattade min ork och gick i elljusspåret, bredvid skidspåren och jösses amalia, vad sliten jag blev. Knäna tar stryk, och ryggen, men mest lederna i benen- knän och fotleder. Jag gissar att jag inte har kvar så mycket stödjande muskulatur runt lederna, men det är bara min okvalificerade gissning. Jag har också haft en del huvudvärk på sistone, jag tror det beror på att jag har en period då jag sover dåligt igen.

Funderar på att köpa gymkort. Jag orkar inte med gruppträning/kampsport än och jag ser gymmandet mer som rehab än som gymmande, men jag tror jag behöver bygga upp lite muskulatur och kondis utöver hundpromenaderna.

Julen spenderades med hund och sambo i Dalarna, vi lämnade Uppsalas kyla och snö och åkte till värre kyla och mer snö. Det blev en del runtkuskande, men det var ok. Nästa år ska jag spendera julen hemma igen😉

Tiden går fort nu. Idag är det två veckor sedan jag fick senaste blodtransfusionen och igår låg mitt Hb på 99, vilket innebär att jag ska klara mig en vecka till på det! Summan av kontentan är att det kommer gå TRE hela veckor mellan mina senaste transfusioner. Jag håller tummarna för att detta är en genomgående trend och inte en slump!

Jag citerar Max Ehrmann, ett citat från en julklapp jag fick av min söta syster…

 

” Be gentle with yourself

you are a child of the universe

no less than the trees and the stars

in the noisy confusion of life

keep peace in your soul ”

God fortsättning på er alla!