Idag bär det av till öron-näsa-hals för 389:nde gången. Igen skall det göras ett försök att utreda varför jag gått med snuva och slemhosta i ett halvår. Sista röntgenbilderna visade tydligen på att mina bihålor var helt igenfyllda, fast det fina i kråksången är att mina  lungor ser jättefina ut! Har ordinerats kortison via inhalator och nässpray och har använt i snart tre veckor utan att ha blivit mer än något bättre.

Självklart vill jag bli av med besvären, men de där önh-läkarna har så otrevliga undersökningsmetoder och jag börjar tröttna på alla småsaker hela tiden. Alla jobbiga utredningar och undersökningar om allt mellan himmel och jord. Å andra sidan har jag tur som har tillgång till all denna sjukvård. Jag är glad att jag inte bor någon annanstans i världen, även om cancervården i Sverige också kan vara mycket orättvis.