Jag har insett att tv:n bara under kort tid tillfredsställer mina behov av tidsfördriv. Samtidigt känner jag mig som om jag har fått en diagnos med koncentrationssvårigheter. Jag har fortfarande inte ork/tålamod/hjärnkapacitet att läsa en bok,  inte flåset uppe att göra saker som involverar hela kroppen och är för skakig för att pyssla med saker som kräver fingertoppskänsla. Så vad gör man?

Jag har installerat mitt gamla Age of Empires från 1800-talet, men får ont i ryggen av att sitta och spela vid laptopen. Jag sitter framför tv:n förstås, men känner att det börjar krypa lite i kroppen. Jag har plöjt en ljudbok,vilket tog ungefär dubbelt så lång tid som tänkt eftersom jag somnar ifrån hela tiden och blir tvungen att börja om.

Tips på tidfördriv som inte faller under dessa kategorier tages tacksamt emot!