Jag har kommit underfund med att jag måste hitta positiva mål på vägen mot att bli frisk. Det hade jag egentligen kommit på för länge sedan, men jag fick lov att inse att de mål jag satt upp var för orealistiska och låg alldeles för långt in i framtiden för att jag skulle kunna ha någon nytta av dem nu. Därför måste en ny lista göras. Den skall ha realistiska och lättuppfyllda mål.

  1. Det första jag vill göra är förstås att få komma hem igen, vilket kommer att ske så småningom så klart. Ett fullständigt realistiskt mål.
  2. Jag skulle vilja äta på Subway. En stor sub med extra allt. Först skall jag bara se till att komma ur skyddsisoleringen.
  3. Det vore även trevligt att i år kunna få ta ett långt, varmt  julbad med Jordan/Sandersons nästa bok i Wheel of time-serien i näven. Det borde även det vara möjligt, men kanske ändå lite mer kritiskt. Jag måste sköta mig och hålla mig frisk, så jag kan få ta bort cvk:n innan jul OCH boken måste ha hunnit ges ut. Jag vet inte hur länge man brukar få behålla cvk:n, vissa sköterskor jag frågar säger runt tre månader och i så fall skulle det ju fungera. Däremot har jag även hört sex månader, vilket skulle göra det här med julbad ganska omöjligt.
  4. Jag  vill önska mig ett besök hos tandhygienisten i födelsedagspresent. Jag hoppas att det kommer vara legitimt för mig att gå till tandläkaren senast då. Jag tror att för första gången kommer det kännas skönt att ligga i den fruktade stolen.
  5. Jag vill åka på semester, men det här målet är det svårt att sätta någon tidsgräns på. Det verkar som om jag inte kommer att  kunna åka utomlands på  ungefär ett år.

Annars börjar läget kännas lite bättre här. Jag börjar få tråkigt, vilket är ett mycket gott tecken. Mina värden har börjat stiga en aning, så jag sitter och väntar på att få en bortstötningsreaktion (om den skulle komma). Känner mig lite piggare för varje dag faktiskt och idag har varit en bra dag, för jag har inte spytt en enda gång.