Efter snabb huvudräkning har det slagit mig att jag äter över 150 tabletter varje dag. Etthundrafemtio stycken. Helt sjukt. Jag funderar också på hur mycket av allt detta skit som kommer ut igen och ofelbart hamnar i naturen. En av orsakerna till att jag slutade med p-piller var de miljömässiga effekterna när alla hormoner hamnar i avloppsvattnet, men vad jag spolar ut i naturen nu lär vara hundra gånger värre än så. Vissa av pillren är ju rena gifter och det tar emot att ens kalla det för medicin. I grundvattnet kan ingen höra er skrika…

Fyra gånger om dygnet får jag äta is och svälja ner 32 tabletter cellgift och en stesolid. Tydligen kan cellgifterna ge kramper om man har otur och detta premedicineras med stesolid. Jag har även fått Sobril mot ångesten som kryper upp i mörkret och sticker sina klor i bröstet på mig. Sen har jag ju mina ”ordinarie” mediciner, sådana som skall skydda njurarna, mota bort illamåendet, skydda magen, premedicinering mot svamp, virushämmare…. Ja, ni hajar.

Idag är ”T -8” vilket innebär att min transplantation kommer genomföras om åtta dagar.